3727 keer bekeken

nomaden

• vrijdag 03 februari 2012 @ 09:15
    reactie op (#2) Calamandja

als je van veeeel bloed,demonen en andere onwaarschijnlijke toestanden houdt wel.intro;

het gaat over de kruistocht die geen enkele geschiedschrijver heeft willen optekenen.Blijkbaar is de hand van de duivel daarin te prominent aanwezig.Maar is niet de duivel de grote leider van de kruistochten,van alle kruistochten?Hij verbergt zich achter het kruis.Of aan zijn voeten.En dan richt de schim van de qua'dj zich op.Die noodlottige schim die weet wat zich achter de maskers verbergt,het beeld dat in de spiegel wordt weerkaatst.De winden van de Simoen dja wissen elk streven uit.En het woestijnzand spuugt alleen de botten uit.Niemand keert ongeschonden terug van een kruistocht.

dat is zowat de begin "generiek" van het verhaal. niet slecht maar zoals ik al zei een bloederige bedoening.

• vrijdag 03 februari 2012 @ 00:23
    reactie op (#1) maerlandt

Ik ken die strip van zien natuurlijk maar heb hem niet in mijn collectie. Dus ik kan er niets over vertellen. En ? Zijn ze de moeite waard? 

Gewijzigd op 2012-02-03 00:23:36
  • donderdag 02 februari 2012 @ 12:09

heb me onlangs de strips "kruistocht" aangeschaft,maar naar wat ik gehoord heb gaan deze eruit en gaan de hoofdrolspelers verder doen in"nomade" (waarvan ik nu het eerste deel van heb) de boeken zijn van de hand van dufaux-xavier. ken jij iets van deze reeks beste voorman?