Schuiten is en blijft een topper! Nu eerst met vakantie
Freud
Schuiten is en blijft een topper! Nu eerst met vakantie
Ik zal hem nog eens door mijn vingers laten glijden; heb intussen wel een achterstand in mijn leesvoer opgelopen; zopas Jeruzalem gekocht, is ook al een dikkerd die tijd zal nemen. En dan de laatste van Schuiten, ik hou van zijn tekeningen.
Ik heb 't boek rustig doorgeakkerd. Het leest eigenlijk ook niet echt door want op elke pagina moet je toch wel even de tijd nemen om de plaatjes en teksten eens goed te bezien. Echt psychologisch dus. Daar ik de film al gezien had was er wel herkenning van de figuren en de levensloop van Freud en Jung. dat was toch wel makelijk want anders verdwijnt de rode drad wel wat. De in de film prachtige echtgenote kwam er iets minder goed vanaf in het boek. Zij kreeg niet zoveel aandacht maar de omgeving daarentegen des te meer. Al met al geen echt spannend maar wel een documentair stripboek, heldere en grappige plaatjes. En twee maal bekijken maakt het wel leuker.
Ben benieuwd wat je er zal van vinden, besprekingen zijn niet onverdeeld. Staat ook op mijn programma, de Freud/Jung DVD en de strip.
Had ik net de film van Freud en Jung gezien (a Dangerous Method) zie ik het stripboek liggen. Ook 'Freud' natuurlijk. De getekende biografie. Ik ga me daar eens lekker in verdiepen!