17432 keer bekeken

Peeters-Schuiten

• donderdag 18 maart 2010 @ 21:50
    reactie op (#2) Calamandja

Nummer 14 heb ik helemaal gemist!! Kan ik daar eens achteraan gaan. Mooi!

Nu nog eens een mooie film van deze mannen en ik kan vooruit.

Bedankt voor de info.

• zondag 14 maart 2010 @ 02:28

Het hangt ervan af wat jij met "al lang" bedoelt? In de serie "Duistere Steden" kwam midden 2009 nog nummer 13 uit: De Archivaris en eind 2009 had je nummer 14 "Herinneringen aan het eeuwige heden" uit. Met alle gedoe rond de nieuwe clubs is er wel minder in deze club besproken geweest.

duistere_steden_14_cover.jpg

Aimé, een kaalhoofdige jongetje van een jaar of tien, woont als enige kind in de stad Taxandria, waar de tijd is stilgezet. Elke toespeling op verleden of toekomst is er verboden. Machines zijn uit den boze. Bij toeval ontdekt Aimé een boek waarin de verzwegen geschiedenis van de stad beschreven staat. Het roept allerlei vragen bij hem op en hij zet alles op alles om de antwoorden te vinden. Schuiten en Peeters baseerden hun verhaal deels op de legendarische animatiefilm Taxandria van Raoul Servais en vulden het aan met drie verhalen voor de jeugd.

duistere_steden_sc_4_cover.jpg

Archivaris Isidore Louis staat voor een zware opgave: hij moet rapporteren welke informatie er is over een merkwaardige zaak die bekendstaat onder de naam "Duistere steden". Gaat het om een verzinsel, een bijgeloof of een cultus? Waarom wordt er zo vaak naar verwezen in de documenten die zich in het centraal archief bevinden?
    De langverwachte heruitgave, met een een nieuwe cover.

• zaterdag 13 maart 2010 @ 14:59

Weet iemand hier of er nog een nieuw album uitkomt van de Duistere Steden en/of de Onzichtbare Grens  reeks? Ik heb al lang niet meer gezien of gehoord van Schuiten-Peeters.

Ben een paar jaartjes geleden naar een expo van hen geweest -mooi overigens- en zag daar ook hoe zij werkten. Die video had ik graag eens gedownload maar dat soort dingen zie je niet vaak op het net.

Zijn er nog nieuwtjes??